WELCOME TO MY DEAREST BLOG . DO UR COMMENT IF U WANT TO . DUNT READ IT IF U ARE NOT INTERESTED WIT IT . DUNT TALK BAD ABOUT ME . I HATE IT . U LOVE ME . I LOVE U TOE . HATE ME . WHO CARES . WUT EVER . ANYWAYS .TENGGS FOR UR COOPERATION! HOPE U ENJOY UR STAY HERE AT MY BLOG IT : IF UR HERE TO SPAM. LEAVE . OKEW ? . CAUSE U JUST WASTE MY TIME AND U TIME . IF U FIND TAT I'M WRINTING SOMETHIN TAT IS 'OFFENSIVE ' TOWARD YOU . CLOSE THE WINDOW . AND DUNT CAME BACK . EVER TAT IS MY BLOG . WUT EVER I WRITE . TAT MY LIVE . DUNT BE SUCK !!.

bila hati dah sayang

mula-mula dulu kita anggap dia biasa saja . tidak lebih daripada seorang manusia yang telah ditakdirkan untuk menjadi kawan kita . tapi itu dulu . bila kita dah mula mengenali die . sudah berkawan dengan die. sedikit sebanyak rasa sayang kita pada die bertambah . sebab ? first dia baik gila dengan kita walaupun kdg2 tu menyakitkan hati . die always support kita dari belakang . die selalu jadi pendengar setia bila kita ada masalah . mcm2 lagi . kalau nak diingat balik lah . gila sweet .


tapi dulu dan sekarang tak sama . dah berbeza . apa yang berbeza ? soal hati dan perasaan kita terhadap die . dulu kita cuma anggap die kawan yang hanya untuk bersuka ria tidak lebih daripada itu. tapi sekarang kita dah anggap die sebahagian dari hidup kita . kita dah mula rasa die penting dalam kehidupan kita . dah anggap die macam ' BEST FREIND ' . kawan untuk bergelak ketawa sedih bersama . apa-apa yang kita buat . mesti ada die . kadang2 tu geram jugak dengan die . sakit hati. tapi itu semua lumrah untuk berkawan .


semua tu adat resam berkawan . kadang kala baik . kadang kala gaduh . kalau tak . tak de la kita jadi kawan baik . masa kita gaduh dan baik juga la membuatkan kita kenal antara satu sama lain dan membuat kan kita kenal perangai kawan kita tu . hidup ini penuh dengan suka dan duka . pahit manis kehidupan . kawan yang bagus ialah kawan yang sedih apabila kawan die sedih . bahagia bila kawan dia bahagia . kalau dia tak ada dalam jangka masa yang panjang , mesti kita rindu gila dekat die .


bila kita semakin rapat . muncul satu perasaan suka dan cinta pada kawan kita sendiri . Gila ! dah lama berkawan tiba - tiba beralih . kepada jatuh cinta dengan kawan baik sendiri . dan dah tentu jugak kita takut untuk meluahkan hati dan perasaan kita pada si dia . mana tahu takut - takut si dia tak suka kita ke . terus die tak nak kawan dengan kita lagi . tapi  kepala hotak kita asik nak pikir pasal si die je . asyik - asyik die . sikit - sikit die . die die die . lagi - lagi bila die satu sekolah dengan kita . bersemangat bangun pagi nak jumpa die dekat sekolah .


kita tunjuk , bagi hint dekat die yang kita suka dekat die . dah macam macam cara kita buat untuk cari attention die . kita tahu yang si dia itu perasan . ala konon ny nak jual mahal la kan . then kita pulak yang buat konon kononya tak ada apa2 yang berlaku . perhh sabar je la kan . tapi tak pe lautan api sanggup ku redah . gunung yang tinggi sanggup ku daki . cinta punya pasal . suatu hari tu . si dia bagi respond . perhh bukan main suka la kita time tu . then kita suka lepak lepas abis sekolah kan . 


one day . kita luahkan perasaan kita pada si dia . kita buat die cair dengan kita . then si die pun meluahkan perasaan die pada kita . tapi kita berasa sedikit kecawa . sbb selama ni si dia lebih bersuka berkawan daripada bercinta . time toe kita rasa macam orang bodoh sebab terhegih hegih dekat orang yang tak akan mungkin sayang kita lebih daripada berkawan . tapi takpe . ada lori ada bus . ada hari kita balas . mungkin Allah tak bukak lagi pintu hati si dia untuk kita . kalau ada jodoh tak akan kemana . so bye pujian hati mungkin suatu hari nanti kamu akan perasan yang kita dah tak ada disisi kamu lagi . mungkin suatu hari nanti bila pintu hati si dia terbuka untuk kita . kita akan kembali pada kamu . dan kita akan menjadi manusia yang menghargai antara satu sama lain . :)


                                           syed mohd shahrul nizam :)

JUM LIKE :)

1 comment: